המלץ לחבר | הוספה למועדפים | הפוך לדף הבית facebook שתף את חדשות עסקים עם חברייך בפייסבוק
לוגו ביזניוס
יום ד', 20 ביוני 18 | 23:36
 
עדכונים לסלולארי

מעוניין לקבל עדכונים לסלולארי על שינוי במטבע חוץ ספציפי בסוף יום מסחר?
שלח את הרצף קבל מטח מטבע למספר 1315.
לדוגמה: קבל מטח USD למספר 1315.
לרשימת המטבעות המלאות לחץ כאן

להסרה מהשירות:
שלח את הרצף: קבל מטח הסר למספר 1315.
עלות הרשמה / הסרה חד פעמית 1 שקל, עלות הודעה 60 אג' בלבד!

כותרות חדשות
מטבע חוץלכל המטבעות »
מטבעשערשינוי
EUR 4.2062 ירידה -0.076
JPY 3.306 ירידה -0.277
GBP 4.7872 ירידה -0.208
USD 3.639 ירידה -0.137
כותרות כלכלהעוד כותרות »
» מעבירים את הזמן: 6 משחקי מובייל להורדה שיעשו ...
» מגמה מעורבת בוול סטריט: נטפליקס קופצת 3%
» הרווח של אורמת ברבעון הראשון גדל ב-25 מיליון ...
» עליות בוול סטריט: נטפליקס לא עוצרת וקופצת עוד...
» פוקס מזנקת הערב בכ-7% ברקע להצעה משופרת מדיסנ...
» בגיל 30 היא הקימה חברה למימון פרויקטי נדל"...
» לאומי קארד תנפיק את כרטיסי האשראי של קרנות הש...
» "השקעות סיניות בארה"ב צנחו עד כה השנה...
מדריך לפגישה ראשונה עם לקוח פוטנציאלי

כל אדם שיש לו עסק עצמאי זקוק ללקוחות על מנת להרוויח מהעסק. ללא לקוחות רוב העסקים הם חסרי סיכוי להצליח, ולעיתים, על מנת לצבור לקוחות, צריך להיפגש עימם ולהרשים אותם. זוהי כמובן אמנות בפני עצמה אך ניתן ללמוד אותה ולהשתפר בה לאורך השנים. אם יש לכם פגישה ראשונה עם לקוח פוטנציאלי, עליכם לדעת כיצד לנהוג, מתי להקשיב ומתי לדבר, וחשוב מכל - כיצד לגרום ללקוח הפוטנציאלי להפוך ללקוח קבוע ונאמן (שגם יכניס לכם כסף). עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

הכלל הראשון - יש להגיע מוכנים לפגישה!

כמו לכל פגישה שמגיעים אליה ובוודאי פגישה עסקית, חשוב מאוד להגיע מוכנים! ומה זה אומר? להיות בקיאים בכל הקשור לעסק שלכם, להכיר כמה שיותר את הלקוח הפוטנציאלי (אפשר לנסות לקרוא עליו אם המדובר בחברה או לאתר אותו בפייסבוק אם המדובר באדם פרטי), והחשוב מכל הוא לשלוט בכל הנתונים הרלוונטיים. ככל שתרשימו את הלקוח יותר מבחינת תחומי הפעילות שלכם, היכולות שלכם, היתרונות שלכם, מה יש לכם להציע שלמתחרים אין וכו', כך הסיכויים שלכם "לשבות את ליבו" של הלקוח יגדלו.

אין זה חשוב אם המדובר בלקוח קטן או גדול, יש להתייחס לכל פגישה כאל פגישה מכרעת עם לקוח ענק. מומלץ לתכנן מה תגידו (אך גם להשאיר מקום לספונטניות), לבצע הכנה לפגישה וכמובן - להגיע לבושים בצורה נאותה ומתאימה. לא מומלץ להגיע בחליפת עסקים אם אין בכך צורך אך גם לא להגיע עם כפכפים... למראה החיצוני ולרושם הראשוני יש השפעה רבה, ולכן מעבר להכנה הקשורה ללקוח עצמו ולפרטים עליו, יש להתכונן גם בכל הקשור לחזות החיצונית שלכם. זכרו כי אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני טוב!

יש חשיבות רבה למיקום הפגישה!

בחרו מקום שמתאים לפגישה. אם חשוב לכם שהלקוח יראה את העסק שלכם, אפשר לקבוע בבית העסק עצמו. אם העסק אינו מרשים למראה, או שאתם עובדים מהבית עדיף לקבוע בבית קפה או במקום שנוח ללקוח. זכרו כי יש הבדל גדול באווירה של פגישה בבית קפה, במשרד או בלובי של מלון למשל. ניתן בהחלט לקיים את הפגישה בלובי של מלון, טרקלין עסקים, מסעדה מפוארת או כל מקום מכובד אחר, אך עליכם להעריך אם זה הרושם שברצונכם לצור. פגישה בטרקלין עסקים יכולה למתג אתכם גבוה ובנוסף ליצור אווירה מכובדת ולהעניק לפגישה ניחוח רישמי ורב חשיבות, תוכלו להתרשם כאן, אך אם אתם רוצים אווירה פחות רשמית אפשר גם להיפגש בבית קפה שכונתי. הכל תלוי בסוג הלקוח ובסוג העסק שלכם.

מילת המפתח - הקשבה

וכמובן, לאחר שעשיתם הכנה ובחרתם מקום מגיעה הפגישה עצמה. בפגישה עם הלקוח, מומלץ מאוד לא רק לדבר אלא בעיקר להקשיב ללקוח הפוטנציאלי. רוב האנשים אוהבים שמקשיבים להם ולא בכדי הפכה ההקשבה לתכונה כה חשובה ואף הכרחית, על מנת לצבור לקוחות. אז תהיו מנומסים, אדיבים, מסבירי פנים, והכי חשוב - הקשיבו לאדם היושב מולכם. אם הוא ירגיש שמקשיבים לו אז יש יותר סיכוי שהוא יסמוך עליכם ויבחר לעבוד עימכם. ככל שתיתנו ללקוח הרגשה טובה יותר (וניתן לעשות זאת נהדר באמצעות הקשבה), כך תגדילו את סיכויי הצלחת הפגישה.

יחסי אנוש טובים - מעל לכל

יש גם חשיבות רבה ליחסי האנוש שתפגינו ולכימיה שתהיה לכם עם האדם היושב מולכם. יצירת יחסי אנוש טובים היא אמנות בפני עצמה, ולא כולנו מוכשרים לכך. אך ניתן בהחלט ללמוד זאת ולהשתפר כל הזמן. מעבר להקשבה ולנימוס, מומלץ גם להתעניין בלקוח הפוטנציאלי (אם זה מתאים גם לשאול שאלות אישיות), ליצור קשר עין ולעשות הכל על מנת שהאווירה תהיה כמה שיותר חמה ונעימה. יחסי אנוש טובים הם המפתח המרכזי להצלחת הפגישה וחשוב לזכור זאת!

לסיכום, ליצירת פגישה מוצלחת יש היבטים רבים המשלימים אחד את השני, ויש להתחשב בכולם. גם אם לא "נולדתם" עם יכולת שיווק, ניתן להשתפר עם השנים, אך חשוב מאוד להקפיד על הכללים שפורטו להלן. אם תפעלו בחוכמה, בסבלנות וביעילות, תוכלו להפוך כמעט כל לקוח פוטנציאלי ללקוח אמיתי!

חדשות עסקים | אודות האתר | קישורים | צור קשר מקבוצת נקסטק אינטראקטיב - בניית אתרים