המלץ לחבר | הוספה למועדפים | הפוך לדף הבית facebook שתף את חדשות עסקים עם חברייך בפייסבוק
לוגו ביזניוס
יום ד', 19 בדצמבר 18 | 01:31
 
עדכונים לסלולארי

מעוניין לקבל עדכונים לסלולארי על שינוי במטבע חוץ ספציפי בסוף יום מסחר?
שלח את הרצף קבל מטח מטבע למספר 1315.
לדוגמה: קבל מטח USD למספר 1315.
לרשימת המטבעות המלאות לחץ כאן

להסרה מהשירות:
שלח את הרצף: קבל מטח הסר למספר 1315.
עלות הרשמה / הסרה חד פעמית 1 שקל, עלות הודעה 60 אג' בלבד!

כותרות חדשות
מטבע חוץלכל המטבעות »
מטבעשערשינוי
כותרות כלכלהעוד כותרות »
» סגירה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק עלה 0.4%...
» "כשהרגענו את הרגולציה, ההשקעה של תאגידים ...
» תנודתיות בוול סטריט: סקטור האנרגיה מעיב, הריב...
» גרינספאן מזהיר את המשקיעים בשוק המניות: "...
» הנפט משלים צניחה של יותר מ-40% מתחילת אוקטובר...
» וול סטריט עברה למגמה מעורבת: סקטור האנרגיה מע...
» רשות המסים מבהירה: "יש לבחון איך לעדכן מח...
» חברת אקספלנטי הישראלית נמכרה לקרן זנון ונצ׳³ר...
תהליך המיתוג מהו כולל ומהם המוצרים הנלווים לו

מה גורם לנו לקנות מוצר מסוים או להעדיף אותו על פני מוצרים אחרים הדומים לו? אנחנו קונים יותר ממה שאנחנו באמת צריכים, ולא בהכרח בוחרים את המוצרים ה"טובים" ביותר מבחינה אובייקטיבית. מסתבר שהבחירות שלנו הן בחלקן הגדול רגשיות. לכן, חברות משקיעות הרבה כסף ומחשבה על מנת להפוך את המוצר שלהן ל"מותג".

מהו מיתוג?

מיתוג הנו אסטרטגיה שיווקית, תהליך שמטרתו להפוך מוצר, שירות או חברה למותג. על מנת למתג מוצר, עלינו ליצור עבורו חזות ויזואלית ייחודית שמאפיינת אותו, וגם להעניק לו קווי אופי, “נשמה" וערכים המקושרים אליו באופן אסוציאטיבי. תהליך מיתוג מוצלח יגרום לקהל היעד לא רק לזהות ולזכור את המוצר אלא גם לפתח כלפיו תחושות ועמדות. המיתוג יוצר קשר אמוציונלי בין המוצר ובין הצרכנים, ומטרתו לגרום לאנשים לבחור דווקא במוצר זה מתוך המבחר שקיים בשוק.

קווי האופי והתכונות שמייחסים למוצר בתהליך המיתוג צריכים להתאים לסוג המוצר, אך הם לא בהכרח "אמתיים". כך למשל, אנחנו יכולים להאמין ששתיית משקה מוגז מסוים תגרום לנו להיראות צעירים, יפים ותוססים ותשפר את חיי החברה שלנו. המפרסם יוצר עבורנו "אשליה" שעובדת.

מה כולל תהליך המיתוג?

תהליך המיתוג הוא תהליך מתוכנן ומדורג, אשר כולל מספר שלבים:

  1. ניתוח אסטרטגי: שלב זה כולל תחקיר מקדים בכמה תחומים: הכרות עצמית עם החברה שלכם- מה מאפיין אותה, מהם הערכים שהיא רוצה לקדם, הגדרת מטרות וקווי אופי; הכרות עם קהל היעד- אפיון לקוחות פוטנציאליים לפי רצונות, צרכים ועמדות. אפיון זה יעזור לכם להחליט איזה "זהות" להעניק למוצר שלכם, כך שייצר חיבור רגשי חיובי בינו ובין קהל היעד שלכם; הכרות עם המתחרים שלכם: יש לבחון את תהליך המיתוג של המתחרים ואלו קווי אופי הם בחרו לשייך למוצר שלהם.
  2. להעניק למוצר שם, פנים וזהות: בהתבסס על הניתוח האסטרטגי שעשיתם, כעת עליכם לבנות את הקונספט שעומד מאחורי המוצר שלכם- לבחור אלו תכונות תרצו להדגיש, מהם הערכים שהוא מייצג ועוד. השלב הבא הוא יצירת שפה ויזואלית ושפה מילולית עבור המוצר. שפה ויזואלית כוללת בחירת צבעים, פונטים, צורות ומרכיבים חזותיים נוספים אשר מקושרים למוצר- עיצוב הלוגו של החברה, עיצוב האריזה של המוצר ועוד. השפה המילולית משלימה את העיצוב החזותי והיא כוללת בחירת שם, סלוגן, ומסרים מילוליים נוספים אשר מלווים את החברה או את המוצר. לאלמנטים חזותיים יש כוח רב, הם אמורים להיות מוטמעים בתודעת הציבור ולגרום לנו לזהות את המותג. לפעמים מספיק לנו לראות צבע (למשל כתום) בקונטקסט מסוים, ואנחנו ישר חושבים על המותג שמקושר אליו.
  3. פרסום וקידום מכירות: לאחר שהענקתם למוצר שלכם פנים וקווי אופי, הגיע הזמן להשקה, באמצעות יחסי ציבור או קמפיין פרסום. ניתן להיעזר בעלוני הסברה, פוסטרים, אתר אינטרנט, פרסום ברשתות חברתיות, אירוע השקה, מוצרי קידום מכירות ועוד. המטרה היא להגיע לקהל היעד ולהפוך את המותג שלכם למוכר בעיני הציבור.

מוצרים לקידום מכירות

מוצרי קידום מכירות יכולים לסייע בתהליך המיתוג של ארגון עסקי. הכוונה היא לא למוצרי החברה, אלא למוצרים נלווים, שמטרתם לפרסם את העסק. מוצרים אלו מחולקים כמתנה ללקוחות, לעובדים, או ללקוחות פוטנציאליים. הכוונה למוצרים שימושיים שונים, עליהם מוטבע הלוגו ופרטי יצירת קשר עם החברה. אלו מוצרים מתאימים לקידום מכירות? זה יכול להיות פריטים שונים- תיקים, מחזיקי מפתחות, לוחות שנה, עטים, מגנטים למקרר, חולצות ועוד. אם למשל בחרתם מיתוג על תיק, בכל פעם שאותו אדם ישתמש בתיק, הוא וגם הסובבים אותו יחשפו ללוגו של החברה שלכם. זה יגרום לו לזכור אותכם ולדעת כיצד ליצור אתכם קשר בקלות במידה והוא זקוק לשרות או מוצר מהתחום שלכם. כדאי לבחור פריט שמתאים לתחום העסק, וגם שימושי ומתאים לקהל היעד וללקוחות שלכם. למשל, אם אתם מכוונים לקהל יעד של צעירים, מתאים להשתמש במוצרי קידום מכירות כגון כובעים, חולצות או תיקים, ואם אתם מכוונים שקהל מבוגר שעובד במשרד מתאים להשתמש בלוחות שנה, עטים או פדים למחשב.

חדשות עסקים | אודות האתר | קישורים | צור קשר